메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문법교육학회 문법교육 문법교육 제38권
발행연도
2020.1
수록면
39 - 68 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This research is to examine how the Korean grammar is described in Korean language textbooks. Among the textbooks, this research focuses on the textbooks published by Ewha Womans University Ewha Language Center, such as <외국인을 위한 한국어> series, <말이 트이는 한국어> series, and <이화 한국어> series. Regarding to the grammar on the textbooks, we used evaluation aspects of ‘teaching methods used for the textbooks, devices to help learning grammar, grammar’s form and structure, meaning, and usage’ to examine total of 12 textbooks. As a result, <외국인을 위한 한국어> series utilized grammar education methods with a focus of having an accuracy with learning grammatic structure and forms. Series of <말이 트이는 한국어> and <이화 한국어> aim to increase the communicative competence. Hence, after learning about the grammars, combination tasks of speaking, listening, reading, and writing were mainly featured.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0