메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
송윤아 (연세대학교 경영학과) 고은주 (연세대학교 의류환경학과)
저널정보
한국의류학회 한국의류학회지 한국의류학회지 제30권 제4호
발행연도
2006.1
수록면
519 - 530 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate whether management strategic types and entry strategy moderate the influence of Guanxi on the relationship performance between Korean apparel firms & Chinese partners. For these purposes, three hypotheses were developed and data was collected from 85 Korean apparel firms which have a business relationship with Chinese partners. Data was analyzed with SPSS methods such as frequency, factor analysis, multiple-regression, and hierarchical-regression analysis. The results were as follows: First, 'Prior to Guanxi' and 'Execution of Guanxi', which were sub-factors of Guanxi, influence positively on the relationship performance. And also the influence of 'Prior to Guanxi' was higher than 'Execution of Guanxi' on the relationship performance. Second, the influence of the 'Prior to Guanxi' on the relationship performance was stronger when Defender strategic type was used rather than other types. Third, the influence of the 'Prior to Guanxi' on the relationship performance was stronger when the entry scope of 'Both production & distribution in China' and the entry mode of 'Entry through Agent' were chosen.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0