메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Joohoon Kang (Sangmyung University)
저널정보
서울대학교 언어교육원 어학연구 어학연구 제56권 제2호
발행연도
2020.8
수록면
263 - 286 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to review speaking and writing connections in L2 and discusses how multimodality is related to speaking and writing connections. The paper opens with a brief history of speaking and writing connections in the fields of both L1 and L2. Next, some major theoretical approaches related to speaking and writing connections are discussed. Following that, the major literature in the area is presented and discussed with a primary focus on L2 research. Additionally, the influence of speaking and writing modalities on each other, is presented by discussing writing-to-speak and speaking-to-write. Next, multimodal movement and the relationships between multimodality and speaking and writing connections are discussed. This study also investigates how multimodality is applied in speaking and writing connections scholarship. Finally, the future direction and pedagogical implications are provided.

목차

ABSTRACT
1. Introduction
2. Brief History
3. Theoretical Approaches
4. Research on Speaking and Writing Connections
5. Pedagogical Implications and Future Direction
References

참고문헌 (57)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-701-001165571