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학술저널
저자정보
김계환 (한국항공대학교 항공우주 및 기계공학부) 문근환 (한국항공대학교 대학원 항공우주 및 기계공학과) 김진곤 (한국항공대학교 항공우주 및 기계공학부) 문희장 (한국항공대학교 항공우주 및 기계공학부)
저널정보
한국항공운항학회 한국항공운항학회지 한국항공운항학회지 제22권 제4호
발행연도
2014.1
수록면
93 - 98 (6page)

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In this study, control of oxidizer mass flow rate and verification of control system were performed for hybrid rocket thrust control application. Oxidizer flow control system consists of ball valve and stepping motor where gaseous oxygen was used for oxidizer at feeding pressure of 10, 20 and 30 bar. According to experimental results, the oxidizer mass flow rate showed a relatively linear increment as ball valve open angle increases regardless of feeding pressure. In addition, the level of the oxidizer flow rate was kept almost constant at each sequence of flow control with ball valve during the 20 seconds of operation.

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