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류성훈 (한국항공대학교 항공우주 및 기계공학부) 오지성 ([주]한화 대전사업장 개발팀) 문근환 (한국항공대학교 대학원 항공우주 및 기계공학과) 김학철 (한국항공대학교 대학원 항공우주 및 기계공학과) 문희장 (한국항공대학교 항공우주 및 기계공학부) 김진곤 (한국항공대학교 항공우주 및 기계공학부)
저널정보
한국항공운항학회 한국항공운항학회지 한국항공운항학회지 제23권 제4호
발행연도
2015.1
수록면
1 - 5 (5page)

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In this work, a study was conducted to investigate the effect of diaphragm thickness on the regression rate of the hybrid rocket motor. To observe the flow pattern and the recirculation zone, visualizations of combustion chambers with different diaphragm thickness (5mm, 10mm) were performed. It was found that the case with 5 mm thickness had a larger recirculation zone and therefore, had a higher regression rate than the case with 10mm thickness due to the increased residence time and heat transfer toward the fuel surface. Finally, it was concluded that the thickness of diaphragm can be a critical parameter for the enhancement of the regression rate.

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