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The influence of vehicles on the flutter stability of a long-span suspension bridge
Wind & structures
2015 .01
변동성을 고려한 탑재프로세스 모델링과 시뮬레이션에 관한 연구
대한조선학회 논문집
2016 .04
Flutter suppression of long-span suspension bridge with truss girder
Wind & structures
2016 .01
선체 탑재 정도 시뮬레이션 시스템
대한용접학회 특별강연 및 학술발표대회 개요집
2022 .05
3주탑 4경간 현수교의 보강거더 가설
한국강구조학회지
2018 .12
Application of inverse reliability method to estimation of flutter safety factors of suspension bridges
Wind & structures
2017 .01
Aerostatic load on the deck of cable-stayed bridge in erection stage under skew wind
Wind & structures
2016 .01
연성개폐 지붕구조물 Erection 시공법에 관한 사례 연구
한국공간구조학회지
2016 .01
Numerical investigations on the effect of mean incident wind on flutter onset of bridge deck sections
Structural Engineering and Mechanics, An Int'l Journal
2022 .05
대형 블록의 데크 Global 변형 감소에 관한 연구
대한용접학회 특별강연 및 학술발표대회 개요집
2016 .04
Wind tunnel investigation on flutter and buffeting of a three-tower suspension bridge
Wind & structures
2017 .01
Point Cloud-Based Spatial Environment Development for Near Real-Time Erection Simulation in Shipyards
한국해양공학회지
2023 .12
Reliability analysis on flutter of the long-span Aizhai bridge
Wind & structures
2018 .01
Flutter performance of central-slotted plate at large angles of attack
Wind & structures
2017 .01
3주탑 4경간 현수교의 보강거더 가설 - 새천년대교(현수교) 보강거더 가설사례
한국강구조학회 학술대회 발표집
2018 .05
Study on post-flutter state of streamlined steel box girder based on 2 DOF coupling flutter theory
Wind & structures
2017 .01
Examination of experimental errors in Scanlan derivatives of a closed-box bridge deck
Wind & structures
2018 .01
Practical countermeasures for the aerodynamic performance of long-span cable-stayed bridges with open decks
Wind & structures
2015 .01
중소형조선소 선행탑재 공정의 공간배치계획 시스템 개발
한국정밀공학회 학술발표대회 논문집
2016 .05
효율적인 면적 활용을 위한 조선소 선행 탑재 블록의 최적 배치 전략
한국정밀공학회 학술발표대회 논문집
2015 .12
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