메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김성해 (가톨릭관동대학교) 최태환 (가톨릭관동대학교) 사재진 (가톨릭관동대학교) 홍서경 (가톨릭관동대학교)
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제26권 제1호
발행연도
2021.2
수록면
155 - 176 (22page)
DOI
10.46449/MJELL.2021.02.26.1.155

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to examine the learner perceptions and satisfactions of the level-differentiated college English classes and suggests more effective education program based on the survey results. The level-differentiated English program was designed to correspond to students’ needs and abilities and carried out as a pilot study. The classes were offered for four terms(20hours/ term), and each term had a six-tiered course. An online questionnaire was administered to 205 students. The results show that almost all the students were quite satisfied with the adequacy of the placement test. However, there was not statistically meaningful differences in students’ satisfaction with the level test. Students in lower levels such as level 1 and 2 were highly satisfied with the class operation and course in general, and seemed to get more benefits from the level-differentiated classes than intermediate and high level students. This result implies the level-differentiated curriculum is more necessary and effective for lower level students.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경 및 선행연구
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 연구결과 및 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
Abstract

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-740-001548484