메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장준영 (숭실사이버대학교) 이효신 (건국대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제59호
발행연도
2021.4
수록면
285 - 313 (29page)
DOI
10.17002/sil..59.202104.285

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to derive implications for the Korean language teacher education, with particular reference to Korean culture education. The metaphor analysis was used to analyze the mindset of 77 student teachers at a cyber university about Korean culture and Korean culture education. The results show that Korean language student teachers are aware of Korean culture in terms of diversity, warmth, sweetness, inclusiveness, dynamism, passion, Korean culture excellence, Korean culture role, and Korean culture properties and that they view Korean culture education in terms of the definition, content, and method of Korean cultural education, such as the nature, purpose, and role of Korean cultural education. It is also found that understanding Korean culture influences the formation of awareness of Korean culture education. Implications for improving the Korean language teacher education process were also proposed.

목차

1. 서론
2. 한국어교육에서의 한국문화교육
3. 연구 방법
4. 연구 결과
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0