메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김현준 (아주대학교) 김혜기 (아주대학교) 김선숙 (아주대학교)
저널정보
한국건축친환경설비학회 한국건축친환경설비학회 논문집 한국건축친환경설비학회 논문집 제15권 제1호
발행연도
2021.2
수록면
87 - 98 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Indoor air quality in schools may have an impact on students’ health and concentration, and activities for maintenance and improvement should be carried out on the basis of an objective evaluation of the indoor air quality. The purpose of this study is to suggest a method for setting the absolute and relative reference values for an indoor air quality index in the classrooms of the school. The pollutant concentration criteria in domestic and foreign codes, guidelines, certification systems, and indoor environment indexes were investigated and analyzed, and the absolute references with three levels were established for five pollutants including PM<SUB>10</SUB>, PM<SUB>2.5</SUB>, CO₂, formaldehyde, and total airborne bacteria. The distribution characteristics of each pollutant were analyzed using the public data from the Ministry of Education, and peer groups for appropriate comparison were suggested for setting relative references.

목차

ABSTRACT
서론
절대적 기준치 설정
상대적 기준치 설정 방안
결론
References

참고문헌 (10)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0