메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
In Ja Kim (Sanseo Elementary School) Ji Young Kim (Jeonbuk National University) Hye Young Kim (Jeonbuk National University) Young Ran Yang (Jeonbuk National University) Hee Kyoung Hyoung (Jesus University) Sung Reul Kim (Korea University)
저널정보
한국성인간호학회 성인간호학회 학술대회 2021년 한국성인간호학회 국제학술대회
발행연도
2021.8
수록면
164 - 164 (1page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Aim(s): This study aimed to develop and verify a post-traumatic growth program for teachers who had experienced violence from students and/or parents.
Method(s): The program consists of cognitive, emotional, and coping arbitration according to an affective-cognitive processing model of post-traumatic growth (Joseph, Murphy, & Regal, 2012). To verify the program, we used a nonequivalent control group pretest-posttest design and targeted teachers from 11 elementary schools in J province who had experienced such violence. The teachers were divided into experimental (n=27) and control (n=27) groups. The experimental group participated in two 90-minute sessions per week for 4 weeks, while the control group was given educational materials on post-traumatic growth to read on their own. The data collection period was from November 15, 2019, to July 27, 2020. The instruments applied were the Event Related Rumination Inventory, Maslach Burnout Inventory, and Post-traumatic Growth Inventory. SPSS/WIN 23.0 was used for data analysis. ... 전체 초록 보기

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-512-001928239