메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조형숙 (서원대학교) 허영백 (국립수산과학원 양식환경연구센터) 명정인 (국립수산과학원) 이식 (전남대학교)
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제62권 제4호
발행연도
2020.1
수록면
405 - 429 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed at exploring Korean parental attitudes about bilingualism and bilingual education for their children who temporarily stay in the U.S. Data were collected, from five immigrant parents, through narrative questionnaire, participant observations, and in-depth interviews. Research findings showed that their future perception of returning to home country let them adopt instrumental orientation for learning EIL (English as an international language). Although the children experienced Korean language attrition, the parents maintained English-centered educational policy to maximize the effectiveness from their temporary stay in an English-speaking country. In addition, Korean parents were highly interested in English learning, but they were reluctant to take school ESL courses designed for non-native immigrant children. Instead, they wanted their children placed in mainstream English courses, thinking that ESL courses were too elementary for their children. Lastly, they had different expectations in proficiency of two languages: cognitive and academic language proficiency in their native language and basic interpersonal communicative skills in English. Korean parental attitudes were basically constructed based on their future perception and current temporary stay.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (37)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0