메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Alyssa P. Lawson (University of California Santa Barbara) Ji Y. Son
저널정보
서울대학교 인지과학연구소 Journal of Cognitive Science Journal of Cognitive Science 제22권 제1호
발행연도
2021.1
수록면
41 - 70 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Many students who struggle with math believe that doing math is remembering a rigid set of rules and procedures (Givvin et al., 2011). This may be the cause or consequence of students applying procedures without reasoning, or using buggy algorithms (Brown & Burton, 1977). If students tried to make sense of a problem, they may be able to reduce their use of buggy algorithms, but if students try to carry out procedures without reasoning, their inappropriate use of algorithms might increase. We examined this conjecture by first priming students to implement a procedure then asking them to solve a problem that required sense-making. Results indicated that when primed to use procedures to calculate, students stop engaging in sense-making and rely on recalling procedures.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0