메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Joe (Pyung) Nahm (University of Minnesota) 박선현 (서울대학교)
저널정보
서울대학교 경영연구소 Seoul Journal of Business Seoul Journal of Business 제26권 제2호
발행연도
2020.1
수록면
49 - 88 (40page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
We examine how corporate executives form and retain interpersonal ties with other executives. Drawing on social exchange theory, we argue that corporate executives have instrumental and sentimental motivations in their efforts to develop ties with other executives. Our results show that the higher (lower) instrumental (sentimental) motivations of an executive, the higher the likelihood of friendship seeking tie, since executives pursue different benefits from ties. Executives also seek advice from more competent executives, and the instrumental motivation continues to impact executive’s retention of friendship ties. Utilizing social network data among Korean executives, our empirical data provide support for our arguments.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (72)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0