메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박경서 (인천대학교 대학원) 이시자 (인천대학교)
저널정보
한국생애학회 생애학회지 생애학회지 제10권 제3호
발행연도
2020.1
수록면
69 - 88 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
This paper attempted to define dialogue and explore its significance in the practice of early childhood education from the perspective of Bakhtin. At the same time, it examined Bakhtin's dialogism through its key terms such as otherness, polyphony, chronotope, carnival, and identified researches on Bakhtin in early childhood education. Based on this work, we suggested that Bakhtin's dialogism offers the following implications for the practice of early childhood education. Firstly, early childhood teachers should respect the various voices of all the participating children in light of otherness and polyphony of Bakhtin's dialogism. Secondly, in implementing the Revised Nuri Program for young children in which children are given the subjective role and play is accommodated, Bakhtin's term of carnival that captures the world through laughter deserves more attention. Lastly, the theoretical ground for the academic understanding of the individuality and communality in the field of early childhood education can be found in Bakhtin's dialogism.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (81)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0