메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최중식 (동부산대학교)
저널정보
한국언어연구학회 언어학연구 언어학연구 제24권 제2호
발행연도
2019.1
수록면
153 - 173 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper focuses wishes to analyze the negative transition of language intervention that appears to Korean language learners to learn Chinese in terms of syntactic and lexical aspects. This paper is organized as Korea and Chinese writing students are often classified as committing an error phenomenon in vain due diligence and focuses on the usability of the different countries of the Chinese character and the similarity of Hanzhong vocabulary. Then through case analysis to systematize its failure trends. Also examine for errors in word order when used in word order, sentence vocabulary of Chinese character from the syntactic aspects. The same boa look at the overall trend of Chinese language usage errors due to interference by the central case study to present a more effective Chinese teaching them how to feedback, and laid the foundation of the new Chinese learning method.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0