메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최종갑 (연세대학교)
저널정보
글로벌영어교육학회 Studies in English Education Studies in English Education Vol.26 No.2
발행연도
2021.1
수록면
255 - 285 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The current study aims to explore the features of EFL students’ noticing processes in producing an English L2 text. It attempts to examine what Korean EFL university learners notice while they are writing an English essay and whether learners’ L2 proficiency has an impact on their noticing. To achieve the research aim, thirty-five college students were recruited, and the think-aloud protocol method was employed for data collection. All participants were asked to perform an argumentative writing task in English and to verbally express their thoughts while writing an English text. The results showed that learners noticed approximately five lexical or grammatical problems while writing an English text for 20 minutes and that they verbalised more lexical than grammatical episodes. It was also found that L2 English proficiency affected EFL learners’ noticing, indicating that less proficient learners noticed more lexical or grammatical episodes than more proficient learners. Based on the findings, implications for instructing English writing are discussed, and suggestions for future research are proposed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (41)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0