메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정영진 (이화여자대학교)
저널정보
한국영미문학교육학회 영미문학교육 영미문학교육 제24권 제2호
발행연도
2020.1
수록면
229 - 251 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In this essay, I call attention to early modern racecraft in order to dwell on what we, teachers of English literature, can and should do with the persistent racism in our rapidly changing world. Despite the renewed definitions and discourses of race, racecraft—an ongoing set of social practices such as rituals, symbolism, and everyday interactions—pervades and informs our attitude towards race. The early modern period is when such racecraft was at work to formulate and elaborate illusions of race and to advance political agendas. Having this historical context in mind, I offer a nuanced reading of Ben Jonson’s The Masque of Blackness (1605) with a special focus on the interstice of racial impersonation and early Stuart statecraft involving both King James and Queen Anna. In so doing, I hope to cultivate discussions of the future of early modern race studies and of ways we can address these issues in the classroom.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (38)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0