메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
권지혜 (연세대학교) 이석재 (연세대학교)
저널정보
한국중등영어교육학회 중등영어교육 중등영어교육 제12권 제1호
발행연도
2019.1
수록면
73 - 96 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Based on the text type list and Coh­Metrix analysis, this study aims to compare text difficulty and genres of reading passages in 10th Grade English textbooks which are being used in Asian countries (Korea, China, Singapore, and India). Each textbook is looked through 14 indices under 7 categories in Coh­Metrix. These indices indicated that Singaporean textbooks had the top scores in text difficulty, followed by Korean textbooks. Second, according to the 7 categories of text genres, Korean textbooks contained only 3 text genres; the least among 4 countries. The most frequently presented genre in Korean textbooks was expository texts. Third, although the countries in the same circle (Kachru, 1992) had similarities in number of word, number of sentences, and LSA (Latent Semantic Analysis) indices, they were not directly related to text difficulty. In text types, textbooks in the Expanding Circle countries (Korea and China) contained expository texts the most while the Outer Circle countries (Singapore and India) contained descriptive and narrative texts each. Results of this study suggest that Korean textbooks include more words and sentences to promote learners’ exposure to English, providing more various text genres.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0