메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이현우 (인하대학교)
저널정보
한국중등영어교육학회 중등영어교육 중등영어교육 제12권 제2호
발행연도
2019.1
수록면
79 - 99 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (5)

초록· 키워드

오류제보하기
Given the fact that the English Section of the College Scholastic Ability Test (CSAT) is based on the High School English Ⅰ-Ⅱ textbooks, we address the question of whether the vocabulary use in actual CSAT English reading parts and the textbooks is consistent across the materials. To this end, we seek to answer this question by relying on measures of lexical sophistication and density and lexical diversity. Chi-square tests on graded word tokens and content vs. function words show that the High School English Ⅰ-Ⅱ textbooks differ significantly not only from each other but also from the 2017 and 2018 CAST English reading parts. This finding suggests that inasmuch as vocabulary is concerned, many High School English I-II textbooks could be inefficient for the preparation of the CSAT English reading test because they provide too many or not enough advanced words to study, despite the fact that as for lexical diversity, the textbooks and the CSAT parts do not seem to differ significantly.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0