메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
양재석 (대구교육대학교)
저널정보
한국현대언어학회 언어연구 언어연구 제33권 제1호
발행연도
2017.1
수록면
99 - 122 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated 344 college-level EFL students’ use of vocabulary learning strategies in L2 reading and explored the underlying patterns of the strategy items and their relationship with vocabulary size. Based on the data from reading-related vocabulary learning strategy instrument, the findings suggested six types of VLS related to reading and those strategies were explained on the basis of the findings and theoretical aspects from previous research. Of those strategies, word noticing is the most frequently used strategy, following guessing strategy, extended strategy, confirmation strategy, form & meaning-related strategy, and memory strategy. The use of reading related vocabulary learning strategies depending on the vocabulary size showed that the participants with higher level of vocabulary size tended to use all strategies more frequently except for memory strategy. The findings regarding the predictability of vocabulary learning strategies to the vocabulary size showed three strategies including form & meaning, guessing, word noticing strategies have the most ability to predict vocabulary size.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (52)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0