메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
권영성 (청주대학교)
저널정보
일본어문학회 일본어문학 일본어문학 제73호
발행연도
2016.1
수록면
1 - 20 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper presents a comparative study focusing on loanwords registered as headwords in dictionaries for elementary school students of the two countries, Korea and Japan from a lexicographical perspective. Based on the results of comparative considerations, essential points to be brought to mind in publishing dictionaries for elementary school students are as follows: 1) It is necessary to consider the criteria and the method to select loanwords as headwords from various angles. 2) For some loanwords related to science, it is necessary to provide supplementary information reflecting the connection with the curriculum of elementary school. 3) The accurate understanding about the origins of loanwords and information- offering are needed. 4) Taking into account the characteristics of Korean dictionaries, consistency is required in the provision of appropriate information of part-of-speech as well as in setting out the criteria for selecting headwords in accordance with part-of-speech.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0