메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최진선 (한국외국어대학교)
저널정보
대한언어학회 언어학 언어학 제26권 제2호
발행연도
2018.1
수록면
21 - 38 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study presents two experiments with native Korean-speaking adults, the results of which concern the role of the experiencer phrase in their acquisition of English raising constructions. In the first experiment, 101 Korean learners of English were asked to identify the null infinitival subjects in English raising constructions containing a medial or a fronted experiencer phrase. The results showed that the participants’ performance was better when the experiencer was moved to the beginning of the sentence. The second experiment, an acceptability judgment task with twenty-eight Korean-speaking adults, demonstrated that an experiencer phrase is not permitted in Korean raising constructions, regardless of its position. This suggests that the results of the first experiment do not reflect the influence of L1 grammar. Thus, the L2 learners’ difficulty with medial experiencer phrases may be better explained by the notion of intervention effects reported in previous works, rather than by L1 transfer.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0