메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김은현 (서울신학대학교)
저널정보
한국영미문학교육학회 영미문학교육 영미문학교육 제21권 제2호
발행연도
2017.1
수록면
61 - 86 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study is to examine the impact of teaching multicultural children’s literature integrated with culturally responsive teaching model on children’s English reading ability and aspects of children’s responses to multicultures. Three multicultural children and two general children participated in this longitudinal study. Small group lessons were conducted for 12 months. Qualitative research method was adopted for analyzing data. The data were collected from interviews, work samples, classroom conversation and reading records, classroom observation and field notes. The result of this study revealed that the lessons helped the participants enhanced their English reading ability and interest. The lessons could also be scaffolds for them to understand diverse cultures, respect differences, overcome cultural prejudices, and broaden their world views. Especially, multicultural children have been empowered by bringing their cultural assets to class and shared their empathetic feelings rooted from marginalized experiences.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (38)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0