메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강동호 (서울과학기술대학교)
저널정보
한국중등영어교육학회 중등영어교육 중등영어교육 제9권 제3호
발행연도
2016.1
수록면
59 - 76 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Understanding both teachers’ and students’ beliefs about grammar learning and error correction is very important for effective learning and teaching. Therefore, this study investigated the opinions of English teachers and students about grammar learning and error correction. A total of 233 participants (teachers 28 vs. students 205) at Korean high schools in Korea completed a questionnaire for the purpose of the study. The finding showed that students perceived grammar and accuracy more importantly than teachers, while Korean teachers valued mechanical practice and output-based instruction in teaching grammar. In addition, there were significant differences in grammar learning and error correction within groups of both teachers and students in terms of grade, gender, and proficiency. The pedagogical implications will be discussed at the conclusion.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0