메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Chia-Chou Wang (I-Shou University)
저널정보
인하대학교 국제관계연구소 Pacific Focus Pacific Focus Vol.33 No.1
발행연도
2018.1
수록면
34 - 57 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Does studying in a democratic country elicit cognitive dissonance in students from communist countries and lead to changes in their political attitudes? This study recruited subjects from among Chinese students studying in Taiwan and adopted a panel study to explore the changes in the external political efficacy of these students. On the basis of cognitive dissonance theory, rational choice, social identity, and political socialization theories were combined to create a theoretical model. The results showed that the mean external political efficacy of all students was significantly lowered by 0.18 units on a scale of 1 to 4. The proposed regression model explained 26.87 percent of the variance in the degree of changes in external political efficacy. Four hypotheses were empirically supported.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (57)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0