메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장재일 (경일대학교)
저널정보
도시정책학회 도시정책연구 도시정책연구 제9권 제3호
발행연도
2018.1
수록면
23 - 35 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to suppose the standards of public pedestrian passage planning,when some existing roads are closed because of an apartment housing construction project. For this purpose, the theory of endurance limit is introduced and an empirical testing is performed. The results of the analysis are as follows: First, the endurance limit of increased walking distance is showed in the range of 25~150m (with a mean of 94m and a standard deviation of 31m). Second,the factors such as pedestrian's age, walking purpose, and total walking distance affect the endurance limit. Based on the results, we propose a planning standard for apartment construction project: 1)When walking distance increase by more than 70m because of the project, we should consider making a public pedestrian passage. 2)When walking distance increase by more than 100m because of the project, we should make a public pedestrian passage. With this standard, it can be expected to reduce excessive planning and to increase the effectiveness of the plan.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0