메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장승환 (성균관대학교 기술경영학과) 김대현 (성균관대학교 기술경영학과) 변보석 (성균관대학교)
저널정보
대한설비관리학회 대한설비관리학회지 대한설비관리학회지 제20권 제3호
발행연도
2015.1
수록면
69 - 76 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper demonstrates the result of Safety Integrity Level (SIL) allocation for Honam KTX Train Control System (TCS), by applying the semi-quantitative approach. TCS is defined in this paper as the set of TVM SEI, Supplementary Safety Equipment, Power Equipment, TCS Integrated Maintenance System (TIMS), and Local Control Panel (LCP). SIL allocation is performed for these constituent subsystems of TCS. Three approaches for SIL allocation being widely used in railway application are compared in terms of the conservativeness of the allocation result; qualitative, quantitative, and semi-quantitative methods. The semi-quantitative method, based on the risk matrix and the relationship between Tolerable Hazard Rate (THR) and SIL, is less pessimistic than the qualitative method, but more conservative than the quantitative method, in the sense that it utilizes more information (e.g., risk reduction factors involved in the hazard occurrence) than the qualitative method which purely depends on the configuration of Risk Graph. Based on three principles of the semi-quantitative method, the SIL allocation process is performed for the subsystems composing TCS.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0