메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국현대영어영문학회 현대영어영문학 현대영어영문학 제56권 제2호
발행연도
2012.1
수록면
247 - 268 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This research aims at investigating the significance of applying the concept of cognitive style in EFL reading classes. The purpose of this study is to see if Field Independence (FI) cognitive style is related to the performance of Korean EFL learners on reading comprehension. More specifically, the study attempts to focus on the interactive effects of the degree of FI and instructions on reading achievement. Sixty five freshmen students in one university of Korea participated in this study. Based on the results of cognitive style survey, the subjects were divided into two groups (FI and FD), and the results showed that there was no difference in the reading performance of FI and FD students on general reading comprehension, but aligning FI/FD with reading instructions showed significant interactive effects. From this finding, it is expected that the results of this study can provide more efficient and useful information about effective reading strategy instruction for Korean college students.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0