메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최윤영 (이화여자대학교)
저널정보
한국현대영미소설학회 현대영미소설 현대영미소설 제22권 제2호
발행연도
2015.1
수록면
291 - 314 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This essay focuses on the interplay of visual images in Alison Bechdel’s Fun Home: A Family Tragicomic(2006). Positioned at the intersection of image, narrative, autobiography and fiction, Bechdel’s text exemplifies the notion, argued persuasively by feminist theorists, that the female autobiographical self comes into hybrid narration through a significant relation to others. While the conventional feminist model of a “relational self” draws upon the thematic aspects of the female autobiography, this essay shows how the visual images that Bechdel employs in her graphic narrative work to prove the theme of relationality in the generic level of narrative technique. Fun Home offers an intricately layered narrative language that comprises the text, the visual image, and the way these two representational modes interact on a page. However, Bechdel makes an additional play for a new level of storytelling by larding her pages with various visual images which do not have direct connections to the texts they attend. In bringing the same visual images together in comparison and juxtaposition, Bechdel shows, via their reciprocal interaction with the theme of the narrative, how each image draws upon, and contributes to, discourses elucidating subjectivity and its signatures in hybridized autobiographical narrative.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0