메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
팬코리아영어교육학회 영어교육연구 영어교육연구 제27권 제1호
발행연도
2015.1
수록면
69 - 90 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
"The central focus of this article concerns the longer-term impact of an in-service teacher training(INSET) course in Korea on teachers’ classroom practice. A small-scale qualitative researchstudy involving classroom observation and interviews was carried out during a period of sixmonths before and after an INSET course. Analysis showed that the teachers faced somechallenges in implementing the new ideas, which hampered longer-term impact on their actualclassroom practice. However, as a result of the INSET course the teachers’ confidence andmotivation increased and this led to better career prospects and affected their professionalidentity. Some important implications for language teacher training from the study are discussedto highlight how the longer-term impact of INSET could be increased: (i) INSET should provideongoing support, such as a mentoring system, to promote the continuing development of skillsafter the course; (ii) INSET should consider teaching contexts sensitively, especially large andmixed-ability classes; and (iii) trainees continue their professional development under their owninitiative, even after the INSET course."

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0