메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
연세대학교 언어연구교육원 한국어학당 외국어로서의 한국어교육 외국어로서의 한국어교육 제38권
발행연도
2013.1
수록면
105 - 131 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This research examines what effect English-speaking Korean language beginners' perception of social distance has on their Korean language achievement. For the objective, Acton's PDAQ(Professed Difference in Attitude Questionnaire) was used as a survey tool to investigate students' perception of social distance, and 93 responses were analyzed with multiple regression analysis. As a result, among the three social distance factors, S-C(distance between self and countrymen) was found to significantly affect students' Korean language achievement. Specifically, students with the perception of further S-C distance showed higher Korean language achievement. However, S-K(distance between self and Koreans) and C-K(distance between countrymen and Koreans) were not found to be an influential variable on students' Korean language achievement. The results of this study could provide a theoretical background for foreign language teachers to predict students' language achievement based on students' perception of social distance and to design effective foreign language learning environments.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0