메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
기혜슬 (국민대학교) 이찬 (국민대학교)
저널정보
한국문화공간건축학회 한국문화공간건축학회논문집 한국문화공간건축학회논문집 제51호
발행연도
2015.1
수록면
70 - 79 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Surrealism is an art movement, which is differentiated from existing aesthetics of the 20th century by expressing the world of dream, time and unconsciousness, inducing an interface between the surreal world and the real world and attempting to enlarge the real world, unlike other art movements. With the advancement in media technologies, film has become a stage to nicely describe the surreal world that is hard to express. Film is a stage, which can express a surrealistic space and spaces in films are expressed in various ways depending on the director's intention. Christopher Nolan, one of the directors, who express spaces in films using surrealistic characteristics, describes spaces in films, based on surrealistic materials like dream, memory and time. Many of films directed by Christopher Nolan inspire architects or designers by providing spatial ideas. This paper analyzes surrealistic spatial characteristics in Christopher Nolan's films, based on a theoretical foundation of spatial characteristics in surrealistic films, after considering surrealism, surrealistic films and spatial characteristics. This paper aims to understand spaces in films directed by Christopher Nolan and establish the applicability of surrealism to spatial design by analyzing surrealistic spatial characteristics expressed in his films.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0