메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국관광학회 관광학연구 관광학연구 제33권 제4호
발행연도
2009.1
수록면
447 - 467 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study was to explore the psychological effects of educational tourism experience with the leisure therapeutic perspective. Data collection method was into a quasi-experimental design including experimental group of 62 woman high school to be compared to control group of 46 students. Three kinds of psychological variables with 8 dimensions were adopted as criteria of travelling effects; affects(positive mood, depression, and anxiety), cognitive competency(involvement to travel, courage to travel, and traveller’s identity), and social ability(social skill and social identity). The differences of the 8 psychological dimensions between pre and post educational tourism were applied as ultimate dependents. It was identified that educational tourism group(i.e., experimental group) showed significantly more and higher improvement effects on the four psychological states or competencies compared to the control group as results. These results imply that the educational tourism has psychological therapeutic effects

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0