메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
변귀연 (호남대학교) 김혜래 (꽃동네대학교) 이상희 (성공회대학교 박사과정)
저널정보
한국청소년복지학회 청소년복지연구 청소년복지연구 제11권 제1호
발행연도
2009.1
수록면
1 - 22 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to identify teachers' perception on pregnant teens and their educational right and the difference of perception according to teachers' characteristics. For this purpose, data were collected by randomly sampled self-reported questionnaire survey, from 252 teachers of 32 middle and high school all over Korea, from October to November, 2007. Major Findings of this research are as follows. First, the teachers' perception of the pregnant teens were mostly negative. Second, the teachers' perception of the pregnant teens' educational rights were relatively negative. Third, significant differences of the teachers' perception were shown according to teacher's sex, age, education, roles in school, guiding experience with pregnant teens. Therefore, in-service teachers' training programs and social and educational policy should be developed and provided for changing teacher's negative perception of pregnant teens and their educational rights.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0