메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
팬코리아영어교육학회 영어교육연구 영어교육연구 제22권 제3호
발행연도
2010.1
수록면
187 - 207 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to empirically examine English learners’ behavior of adopting e-Learning. Based on the well-known technology acceptance theory, Technology Acceptance Model(TAM), this study developed a model to investigate the relationship between theoretical constructs spanning e-Learning environment characteristics (Self-Directed Learning, Interactivity, and Content Quality) and English learners’ characteristics (Self-efficacy and Innovation), and their impact on perceived usefulness of e-Learning in the context of English learning. A total of 387 data were used to analyze the proposed model using the structural equation modeling. The results are twofold: First, results suggest that constructs in the proposed model have a significant role in regard to the perceived usefulness of e-Learning, accounted for 67.4% of the variance explained in English learners’ perceived usefulness. Second, results also support the significant effect among TAM constructs, implying that TAM is applicable in the context of e-Learning for English learners.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0