메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유혜배 (인천대학교)
저널정보
한국초등영어교육학회 초등영어교육 초등영어교육 제10권 제1호
발행연도
2004.1
수록면
101 - 126 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper investigates production of consonant clusters by Korean sixth graders. The students started learning English as a regular subject from the third grade in school. A total of 20 students were taped and examined with respect to how they handle difficult consonant clusters. The findings are: 1) Three member clusters are modified more frequently than two member clusters. 2) As reported by studies, coda clusters are more difficult than onset clusters. 3) Consonant deletion errors outnumbered vowel insertion errors. 4) More insertion errors occur in onset compared to deletion errors in coda. 5) Students read two consonant clusters more accurately in sentence lists, while they do better with three consonant clusters in individual word list. The patterns shown in this study are different from those of adults reported in other studies(Lee et al., 2002), in that the subjects show similar tendencies as children learning English as their first language. This study provides evidence for the markedness effects that play a role in interlanguage.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0