메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박미애 (춘천교육대학교) Jeong Miyoung (Mojeon Elementary School)
저널정보
한국초등영어교육학회 초등영어교육 초등영어교육 제11권 제1호
발행연도
2005.1
수록면
267 - 293 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper considers the most effective phonological elements for teaching phonics and word reading to Korean children. In particular, this study compares the effects of the phoneme-based method with those of the onset/rime-based method on the ability to read words. The results of the experiment showed that both methods greatly increased the subjects' ability to read words, but the phoneme-based method was even more effective for the development of phonics skills, word reading as well as interest and confidence than the onset/rime-based method. Furthermore, Korean children were found to prefer the phoneme-based method over other phonics methods. In this study, the findings were explained by the syllable structure difference between the first and the target language. This paper discusses some implications the results have for reading instruction in elementary schools.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0