메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
주동욱 (다대고등학교)
저널정보
한국스포츠리서치 한국 스포츠 리서치 한국 스포츠 리서치 제16권 제5호
발행연도
2005.1
수록면
849 - 860 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims on providing basic data for establishing marketing strategies to maintain the loyalty of sports brands on a high level by analyzing the factors that decide the purchase for sports product brands by consumers. The subjects of this study are 300 persons from students of population D and K Universities located in Busan by convenience sampling, and only 274 questionnaires are used for analysis excluding for 26 questionnaires with dishonest answers. The collected data are verified with DUNCAN as Tukey verification, and one-way ANOVA analysis using SPSSWIN 10.0 statistics program, and these are the results; 1. The result of analyzing purchasing situational factors according to demographic characteristics. While there is no significant difference between group according to gender, monthly income, monthly allowance, and time for sports activity, but there is significant difference between group in level of sports participation(p<.001). 2. The result of analyzing purchase-deciding factors according to demographic characteristics. There is significant difference between groups in terms of gender, level of sports partici- pation, monthly income, and monthly allowance, except for the time for sports activity.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0