메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강현화 (경희대학교)
저널정보
연세대학교 언어연구교육원 한국어학당 외국어로서의 한국어교육 외국어로서의 한국어교육 제29권
발행연도
2004.1
수록면
39 - 64 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Kang, Hyoun-Hwa. 2004. An analysis of correlation in the themes between Korean textbooks and other foreign language textbooks. Teaching Koreans as a Foreign Language, 29, 39~64. The purpose of this paper is to examine vocabulary patterns appeared in the Korean language materials and investigate whether the vocabulary suggested in each chapter are comprised with the words essential to reflect the main theme. This paper attempts to explore the correlation in the themes between Korean textbooks and other language textbooks, thereby demonstrating the importance of selection of vocabulary in the development of language education materials. This paper argues that for Korean language textbooks to be more effectively instructive, they have to display basic vocabulary related to the main theme of each chapter sufficiently, far beyond the level of vocabulary only covered in the text. This paper may contribute to selection of vocabulary for development of Korean language textbook in the future. (KyungHee University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0