메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
연세대학교 언어연구교육원 한국어학당 외국어로서의 한국어교육 외국어로서의 한국어교육 제31권
발행연도
2006.1
수록면
129 - 152 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Kim, Youngjoo. 2006. Error analysis in the uses of particles and verb endings of advanced Korean learning English speakers. Teaching Korean as a Foreign Language, 31, 129~152. This paper attempts to investigate grammatical error data of advanced Korean learning English speakers extracted from their composition assignments in order to understand better learners' Korean acquisition development. Errors are sub-categorized upon their error types, and their distribution is presented in terms of error frequency. Most advanced learners tend to commit dropping errors in their uses of particles. The study anticipates that the interference of learners' native language system is the cause of errors along with Koreans' frequent particle dropping habits in the casual speech. Uses of verb endings are found to be still challenging to acquire for advanced learners, especially conjunctive endings and function- onverting endings. The paper predicts that insufficient target language grammar knowledge is the main cause of errors. The results of error analysis in the uses of particles and verb endings are valuable in terms that they provide learners' interlanguage to facilitate their target language learning. (Brigham Young University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0