메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
방은미 (조선대학교) 김정원 (신경대학교) 전진욱 (신경대학교)
저널정보
한국발육발달학회 한국발육발달학회지 한국발육발달학회지 제30권 제2호
발행연도
2022.5
수록면
255 - 262 (8page)
DOI
10.34284/KJGD.2022.05.30.2.255

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the effect of the fun factors in dance classes perceived by elementary school students on immersion and participation intention.
We were selected for the final 265 people in the study sample. In addition, we conduct a frequency analysis to determine the demographic characteristics and the reliability tests were conducted and exploratory factor analysis to analyze the validity and reliability of the questionnaire. If the demographic characteristics and for fun Learn the difference between factors by conducting a t-test and one-way ANOVA, correlation analysis, and multiple regression analysis the results were as follows.
First, regarding demographic characteristics, there is partially significant difference found in fun factors. Second, among the sub factors of fun factors, when they perceive their interest, stress, social life, teacher’s charm, or recognition more highly, their commitment becomes higher, too. Third, among the sub factors of fun factors, when they perceive their interest, stress, or social life more highly, their sustained involvement in participation gets higher, too. Fourth, when their dance commitment is higher, their sustained involvement in participation also becomes higher.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0