메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
ZHANG JIANGUO (釜庆大学) 호재영 (부산대학교)
저널정보
한국아시아학회 아시아연구 아시아연구 제25권 제2호
발행연도
2022.5
수록면
291 - 302 (12page)
DOI
10.21740/jas.2022.05.25.2.291

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
China"s modern Society is a consumer society, and individualization is the basic feature of modern society. Consumer society and individualization developed together. In recent years, the phenomenon of social consumption has become a hot topic of sociological research. Based on the perspective of individualization, this paper takes six rural post-90s youth as an example to analyse the development logic and construction path of their consumption patterns in the past 20 years. The study found that the family has always been the basic unit of individual activities. Young people cannot consume without the support of the family affected by the individualization proposition and materialism, and now family-based individual consumption has become an important means of pursuing individual development and identity.

목차

摘要
Ⅰ.问题提出
Ⅱ.“个体式”消费模式的发展逻辑
III.“个体式”消费的基本要素
IV.“个体式’消费模式的建构条件
V.结语
参考文献
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0