메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
역사교육연구회 역사교육 歷史敎育 第162輯
발행연도
2022.6
수록면
113 - 147 (35page)
DOI
10.18622/kher.2022.06.162.113

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The Foundation of private secondary schools under Japanese colonial rule had an identity as an educational institution for Koreans. However, there were differences in the foundation’s operating structure and composition depending on the subject of the school establishment. Sookmyung Girls’ School, a school related to the royal family of the Korean Empire, had a broad stipulation on the role of the foundation, and the foundation was operated by Japanese officials. Choongang Academy Foundation was run by Kim Sung-soo and his close aides. However, Koreans tried to keep school operators in check based on the perception that private secondary schools are public institutions in the Korean community. On the other hand, Osan School, established with the cooperation of local residents, allowed a large number of people in the local community to participate in the operation of the school through the council.

목차

1. 序言
2. 사립고등보통학교의 재단법인화 과정
3. 설립주체별 재단 운영 구조와 운영 주체의 특성
4. 結語
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0