메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
성행남 (부산대학교) 이태원 (부산대학교)
저널정보
한국인터넷전자상거래학회 인터넷전자상거래연구 인터넷전자상거래연구 제22권 제3호
발행연도
2022.6
수록면
115 - 135 (21page)
DOI
10.37272/JIECR.2022.06.22.3.115

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Due to the COVID-19 pandemic that started in December 2019, the phenomenon of non-face-to-face economic activities has been strengthened, and as an opportunity to switch to online consumption activities (IPTV, online shopping, online platforms, etc.), the increase in paid users As a result, sales began to increase due to increased consumption. This study investigated the structural relationship between the motive for using audiobook (multitasking motivation, information utilization motivation) and ease, usefulness, and continuous use intention to examine the usage behavior of the audiobook platform, which has recently become an issue among online platforms. In addition, various analyses were conducted to understand the trend of the audiobook content market, and based on the analysis results of this study, the current status and continuous availability of the audiobook platform market were examined. In this study, it is expected that it will not only contribute to the activation of the audiobook content market but also serve as a basic research for applied research.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구모형과 가설
Ⅳ. 실증분석과 해석
Ⅴ. 시장동향 분석
Ⅵ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0