지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Vocabulary Size Tests of Different Modality and Their Relationships with L2 Reading and Listening Comprehension by Korean EFL Learners in Middle School
어학연구
2019 .04
한국 고등학생들의 영어 어휘지식과 독해 및 듣기 이해와의 관계
외국학연구
2020 .01
A Study on Different Dimensions of Vocabulary Knowledge Influencing English Writing Performance
영어영문학연구
2022 .11
What Does ‘Knowing a Word’ Mean to Korean EFL Learners? : The Effect of Their Perception of ‘Knowing a Word’ on Vocabulary Knowledge
Studies in English Education
2023 .06
EFL 학습자의 어휘 지식과 어휘 학습 전략 사용 간의 구조적 관계
언어연구
2019 .01
Relative Contribution of Reading Fluency and Vocabulary Knowledge in Predicting Korean EFL Learners’ Reading Comprehension
Journal of Asia TEFL
2020 .01
한국어 학습자의 어휘 능력 측정 방법에 대한 고찰
언어와 문화
2017 .01
Breadth and depth of vocabulary learning: Which is better for improving TOEIC listening and reading?
영어교과교육
2015 .01
Predictive Power of Receptive and Productive Vocabulary Knowledge for L2 Writing Ability
영어학
2017 .03
Role of Phonological and Morphological Awareness in Korean Sixth-Grade Students’ English Vocabulary Knowledge and Reading Comprehension
초등영어교육
2019 .01
Roles of Vocabulary and Grammar Knowledge in L2 Reading Comprehension : The Case of Korean Adolescent Learners of English
응용언어학
2015 .03
Does Reading and Vocabulary Knowledge of Advanced Korean EFL Learners Facilitate Their Writing Performance?
Journal of Asia TEFL
2019 .01
Promoting Breadth and Depth of Vocabulary Knowledge
외국학연구
2017 .01
어휘 과업이 EFL 학습자의 어휘 지식 향상에 미치는 영향
Studies in English Education
2022 .09
초급 KFL 학습자 한국어 양적 · 질적 어휘 지식과 듣기 이해의 상관관계에 대한 연구 - 한국어 어휘 지식 측정 도구 개발을 중심으로 -
인문연구
2018 .12
대만 한국어 초급 학습자의 어휘 지식과 듣기 이해의 상관관계 연구
민족연구
2024 .09
The Relative Contribution of Vocabulary Knowledge and Syntactic Knowledge to L2 Reading Comprehension
응용언어학
2022 .09
L2어휘학습 요인에 관한 구조적 관계 모형
영어영문학21
2015 .01
듣기이해능력 향상에 영향을 미치는 요인에 관한메타분석연구
영어영문학연구
2018 .01
0