메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김규리 (서울아카데미국제학교) 진수경 (이화여자대학교 대학원)
저널정보
한국초등영어교육학회 초등영어교육 초등영어교육 제28권 제4호
발행연도
2022.12
수록면
151 - 183 (33page)
DOI
10.25231/pee.2022.28.4.151

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study examines young Korean EFL learners' perspective of group work to discover more effective approaches in designing groups. Twenty-four Korean EFL elementary grade 5 students participated in this study. Students’ perceptions of group work were surveyed before and after they participated in a reading discussion program over a 4-month period. The result of the questionnaire showed students with Grade Level proficiency responded mostly positively to group work, felt more confident using English, and enjoyed engaging in group work. The students who were Below or Above Grade Level provided less positive responses after the 4-month period, especially the students with Below Grade Level proficiency. The result also showed that regardless of the students’ proficiency levels, factors such as assigning individual roles in groups, training and reminding the purpose of group work, and designing appropriate tasks affected the group dynamics, which ultimately influenced how the students perceived group work.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0