메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김선경 (한국폴리텍 II 대학 인천캠퍼스)
저널정보
한국외국어교육학회 Foreign Languages Education Foreign Languages Education Vol.28 No.3
발행연도
2021.9
수록면
29 - 51 (23page)
DOI
10.15334/FLE.2021.28.3.29

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this research is to examine the significance of peer-peer interactions on L1 discussions for L2 reading tasks. This research was designed to see how college EFL students interact during a L1 group discussion assigned as part of an L2 reading task by a means of CA (conversation analysis). Five college EFL students engaged in an L1 group discussion on L2 reading comprehension questions and their conversations were video-recorded for transcription. The peer-peer interaction CA analyzed discussions through a turn-taking system and contextualization cues and has provided pedagogical implications. Observed interactions among students showed that a team leader playing a role as a mediator attempted to focus on the issues arising during the discussion to solve and foster the engagement from other team members. The findings of this study suggest that students effectively find the best ways of reaching desirable conclusions through negotiation-driven interactions. Group discussions with L1 can encourage students to use their linguistic resources to perform the L2 task effectively, which leads to successful completion of the given tasks.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0