지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
The Effects of Peer Review Interactions on Korean College Students’ Writing
영어영문학연구
2019 .01
Korean College Students` Peer Review and Revision Process and Their Attitudinal Change toward Peer Review
언어과학연구
2018 .03
The Effectiveness of the Discussion Leader Intervention in Peer Instruction
Journal of Humanities Therapy
2023 .12
Effects of Peer Feedback on L2 Students’ Writing
영어교과교육
2019 .01
Engaging College Students in Self- and Peer-Assessment in an English Class
영어교과교육
2021 .11
Implementing Peer Assessment for Optimal Effects: Learners’ Voice
Journal of Asia TEFL
2021 .01
“They Had Peer Preference” : A Portrait of Tensions in Cooperative Learning Implementation in EFL Classrooms
Journal of Asia TEFL
2020 .01
Second Language Learners’ Peer Interaction During Collaborative Writing in Online Platforms
응용언어학
2023 .03
위키기반 EFL 글쓰기에서 나타난 협력적 동료 수정과 피드백에 대한 연구
영상영어교육(STEM Journal)
2019 .01
One, Two, ... , Many: The Outcomes of Paired Peer Assessment, Group Peer Assessment, and Teacher Assessment in EFL Writing
Journal of Asia TEFL
2019 .01
The Reliability of Self- and Peer Assessment and Students’ Perceptions toward Peer and Teacher Assessment
영어교과교육
2017 .01
EFL 대학생의 영어 글쓰기 과정에서 동료 피드백 유형 분석과 학습자 인식 연구
영미어문학
2021 .09
영어 글쓰기 지도 수업에서의 동료 첨삭의 효과: 영어교육학과 대학원생들을 중심으로
현대영어영문학
2015 .01
Some Uses of Oral Reading in EFL Classroom Interaction
사회언어학
2021 .01
The Effects of Smartphone-based Online Interactions: Teacher-Student, Peer, and Small Group Feedback on University Students’ Speaking Performance
영어교과교육
2017 .01
Peer/Teacher-Assessment Using Criteria in the EFL Classroom for Developing Students’ L2 Writing
Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics
2016 .07
협력 학습과 동료 첨삭을 이용한 요약하기 과업의 활용 방안 연구
영어교육연구
2021 .01
대학 영어토의 수업 모형과 학습자 인식
영어영문학21
2021 .12
대학 토론 수업 개선 방안 - 국어 교양수업을 중심으로 -
인문학연구
2017 .01
Givers and Receivers of Peer Feedback: An Analysis of Korean EFL Students’ Writing
Studies in English Education
2022 .06
0