메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정고은 (위례한빛초등학교) 이대기 (인천신흥초) 이현정 (인천가현초) 심창용 (경인교육대학교) 황필아 (경인교육대학교)
저널정보
한국초등영어교육학회 초등영어교육 초등영어교육 제27권 제4호
발행연도
2021.12
수록면
95 - 121 (27page)
DOI
10.25231/pee.2021.27.4.95

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The current study aims to investigate advantages and limitations of using AI-based chatbots in English classes. We propose that the followings are pivotal functions of educational chatbots: voice recognition accuracy, providing feedback, employing meaning negotiation strategies, interests, and Learning Management System. An AI-based chatbot, EBS PengTalk, was employed and the features were analysed. In addition, two surveys were conducted with a student group and a teacher group. The results show that EBS PengTalk has weaknesses in those five functions although voice recognition was reported rather satisfactory. It turned out that students were discouraged to talk to PengTalk because responses and feedbacks from PengTalk were prefabricated and limited with several demotivating features. It also turned out that PengTalk is inadequate to initiate self-directed learning. Thus, in developing educational chatbots, careful consideration should be given to users, teachers and students, not only chatbot features.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0