메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이혜경 (아주대학교) 김현옥 (아주대학교)
저널정보
한국영어학학회 영어학연구 영어학연구 제23권 제2호
발행연도
2017.8
수록면
67 - 88 (22page)
DOI
10.17960/ell.2017.23.2.003

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The study investigates the use of lexical bundles in academic English by non-native versus native writers both quantitatively and qualitatively. For the purpose, the material was culled from two writing corpora: one from a learner corpus of university student writing and the other from a comparable native speaker writing corpus, British Academic Written English (BAWE). Then the list of recurrent four-word lexical bundles of the learner corpus was retrieved and compared against that of the reference corpus. While there is a considerable variation in the types, structures and styles between two corpora, the bundles by Korean L2 writers are characterized by overuse of sequences including personal pronouns I/you, colloquial expressions like a lot of and certain fixed deictic terms like all over the world reflecting lack of register awareness. On the other hand, L2 writing exhibits fewer instances of unattended this constructions, PP and of-noun phrasal units, passive forms and anticipatory it structures, which are typically adopted in academic writing discourse. In addition, Korean students’ writing displays insufficient use of hedging devices, particularly in conjunction with syntactically complex constructions. Drawing upon the distinctive features of lexical bundles in L2 writing, the study suggests pedagogical implications for written academic discourse.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (49)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0