메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김태이 (부산외국어대학교 다문화교육학과)
저널정보
부산외국어대학교 다문화연구소 다문화사회와 교육연구 다문화사회와 교육연구 제2권
발행연도
2018.8
수록면
55 - 77 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study argues that necessities and goals of multicutral education should be practiced by civil society movement. In the dramatically rapid multicultural age, in order to solve various problems in Korea, it is necessary for native citizens in Korea to improve their multicultural acceptability. According to the investigation of multicultural acceptability index of ordinary people by the Ministry of Gender Equality and Family, people who had multicultural education showed very higher multicultural acceptability. But for factors of 'expectation for one-directional assimilation' and 'dual assessment' showed low index of multicultural acceptability. Therefore, it reveals that advanced curriculums and contents are required, that chances for ordinary people to have multicultural education should be extended, and that frequency of education and training should be increased. The civil society movements in Korea are in the important point for civil participation and cooperation, starting as small communities(small groups) and grass democracy, one of conversions of new civil society movements. Therefore, it makes a suggestions about factors for multicultural education to be practiced in individuals' daily lives as civil society movement.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0